Prolongatie: veel gestelde vragen

Afgelopen dagen hebben wij onze leden hun polis voor 2022 verzonden. Hoewel wij ons best doen deze zo duidelijk mogelijk te maken én een prolongatiebijsluiter bijvoegen met de belangrijkste wijziging(en), kan het toch zijn dat er vragen ontstaan. Een aantal van de veelgestelde vragen hebben wij hieronder gebundeld. Wel zo makkelijk.

Ik heb onlangs een mutatie doorgegeven. Deze zie ik nog niet terug op mijn polisblad.
Om alle nieuwe polissen voor volgend jaar (2022) op te kunnen maken hebben wij onze administratiesystemen tijdelijk moeten bevriezen. Wijzigingen die u heeft doorgeven hebben wij in deze periode wel genoteerd, maar nog niet verwerkt. U ontvangt binnen afzienbare tijd alsnog uw aangepaste polis. Heeft u na 15 januari 2022 nog geen aangepaste polis ontvangen, dan willen wij u vragen om contact met ons op te nemen.

Op mijn factuur staat een datum van 15 december. Waarom ontvang ik hem nu pas?
Om alle nieuwe polissen voor volgend jaar (2022) op te kunnen maken hebben wij onze administratiesystemen tijdelijk moeten bevriezen. De facturen zijn op dat moment klaargezet met deze datum.

Mijn polis/factuur ziet er anders uit dan voorheen.
Door technische wijzigingen aan ons administratiesysteem ziet uw polis en factuur er anders uit dan andere jaren. Uw brandverzekering is hierdoor opgesplitst in een aantal verschillende onderdelen afhankelijk van wat voor u van toepassing is. Een voorbeeld hiervan zijn de termen ‘particuliere opstal’ of ‘particuliere inboedel’.

Ik heb aangegeven mijn verzekeringsdocumenten digitaal te willen ontvangen. Toch ontvang ik post. Hoe kan dat?
Het is mogelijk om onze polissen en facturen digitaal te ontvangen, maar sommige polissen brengen wij onder bij verzekeringsmaatschappijen die nog niet de mogelijkheid hebben tot digitale verzending. Om die reden ontvangt u soms nog verzekeringsdocumenten per post. Ontvangt u toch onze eigen polissen per post, neem dan a.u.b. contact met ons op.

Ik zie geen Trouwe Leden Korting op mijn polis, maar ik ben al heel lang klant.
Voor het bepalen of u Trouwe Leden Korting ontvangt kijken wij naar de oorspronkelijke ingangsdatum van uw brandpolissen (opstal- en inboedel). Is dit 10 of zelfs 25 jaar geleden dan ontvangt u 2% of 5% extra korting. Mocht u ten onrechte geen Trouwe Leden Korting ontvangen, neem dan uiteraard contact met ons op.

Op mijn nieuwe polis staat iets dat niet klopt kan dit nog worden aangepast? En moet ik de factuur dan wel betalen?
Wijzigingen kunt u uiteraard altijd aan ons doorgeven en deze verwerken wij zo snel mogelijk. Wij willen u wel vragen om de factuur wel te betalen. Voor te veel of te weinig betaalde premie ontvangt u dan achteraf een correctie. Zo voorkomen wij onterechte betalingsherinneringen.

Op de factuur van mijn autoverzekering staat geen kenteken. Hoe weet ik om welke auto dit gaat?
Het toevoegen van kentekens op onze facturen heeft onze aandacht, maar is helaas nog niet mogelijk op dit moment vanwege een technische beperking in ons systeem. Op de factuur staat het polisnummer. Deze kunt u ook terugvinden op uw polisblad of op uw groene kaart. Zo kunt u zien om welk voertuig het gaat. Uiteraard kunt u ook bij ons een specificatie opvragen van de kentekens en de bijbehorende premies.

Staat uw vraag hier niet tussen? Wij zijn uiteraard bereikbaar en helpen u graag!